Training: "Telefonisch en/of fysiek klantenonthaal"

Ontdek uiteenlopende onthaaltechnieken om positief met klanten om te gaan in alle mogelijke scenario’s.

Programma
De volledige inhoud wordt steeds in onderling overleg bepaald.
Onderstaande items zijn quasi standaard, waarnaast aanvullende plaats- of persoonsgebonden voorbeeldsituaties zeker aan bod kunnen komen:
• Organisatie van de onthaalomgeving
• Verwelkomen
• Lichaamstaal en interactie
• Verbindend communiceren
• Snelle doorverwijzing
• Onvoorziene situaties
• Praktische tips

Voor wie?
Alle medewerkers die full-time of regelmatig als eerste in contact komen met klanten/bezoekers.



Waarom?
Tijdens het eerste contact met een nieuwe klant wordt een blijvende indruk nagelaten over de cultuur en de werking van het bedrijf, dewelke het verdere verloop van de toekomstige klantenrelatie bepaalt.

Doelstelling
Zo keer je terug naar je werkplek:
• Je onthaaltechnieken zijn afgestemd/aangepast aan je actuele werkomstandigheden
• Alle mogelijke situaties worden besproken, een scenario vastgelegd en eventueel via een rollenspel uitgetest
• Een nuttige en rustgevende manier om terug aan de slag te gaan

Combineren
Deze opleiding kan verdiept worden met behulp van de training klantvriendelijk telefoneren of gecombineerd worden met de training omgaan met lastige klanten en agressie.

Meer informatie of deze training boeken?