Waarom?Deze training helpt duidelijkheid te scheppen in alle soorten gesprekken met medewerkers zoals werkoverleg, evolutiegesprekken, functioneringsgesprekken, 1 op 1 gesprekken, POP, enz,…Medewerkers praten immers liever met hun leidinggevende over hun functioneren en motivatie in plaats van de dagelijkse opdrachtjes en controles. Alhoewel officieuze contactmomenten meer dan nuttig zijn, geldt voor het functioneringsgesprek nog een zekere structuur en een concrete, geplande afspraak en een agenda.
DoelstellingMet deze kennis en motivatie keer je terug naar je werkplek:
• Je kent de meerwaarde van een goed functioneringsgesprek, zowel voor jezelf en voor de medewerker.
• Je slaagt erin om zelfs moeilijke gesprek positief te kaderen
• Je weet balans te houden en focus te houden.
• Het is geen verplicht nummer maar wel een absolute gesprekstopper.
CombinerenDeze opleiding kan efficiënt worden gecombineerd met de training
feedback. Voor deelnemers die verbaal minder sterk zijn, kan de opleiding
assertief communiceren zeker nuttig zijn.