Training: "functionerings- en evaluatiegesprekken"

Structuur en handvaten voor leidinggevenden voor het voeren van meer formele functioneringsgesprekken.

Programma
Elke training voor het voeren van functioneringsgesprekken wordt aangepast aan de werkplek en de afspraken bij de opdrachtgever.

Standaard komen vaak deze onderwerpen aan bod:
• Het doel van functioneringsgesprekken
• De meerwaarde ervan “ondanks” de tijdsbesteding
• Een aangepast formulier als leidraad
• De valkuil van een evaluatie
• Stimuleren tot beter en efficiënter
• Frequentie/noodzaak
• Verbindend tweerichtingsgesprek
• Omgaan met weerstand op de inhoudelijke boodschap?

Voor wie?
Alle leidinggevenden die op regelmatige basis functioneringsgesprekken voeren met als doel het functioneren van hun medewerkers actief te begeleiden naar het best mogelijke niveau.



Waarom?
Deze training helpt duidelijkheid te scheppen in alle soorten gesprekken met medewerkers zoals werkoverleg, evolutiegesprekken, functioneringsgesprekken, 1 op 1 gesprekken, POP, enz,…Medewerkers praten immers liever met hun leidinggevende over hun functioneren en motivatie in plaats van de dagelijkse opdrachtjes en controles. Alhoewel officieuze contactmomenten meer dan nuttig zijn, geldt voor het functioneringsgesprek nog een zekere structuur en een concrete, geplande afspraak en een agenda.

Doelstelling
Met deze kennis en motivatie keer je terug naar je werkplek:
• Je kent de meerwaarde van een goed functioneringsgesprek, zowel voor jezelf en voor de medewerker.
• Je slaagt erin om zelfs moeilijke gesprek positief te kaderen
• Je weet balans te houden en focus te houden.
• Het is geen verplicht nummer maar wel een absolute gesprekstopper.

Combineren
Deze opleiding kan efficiënt worden gecombineerd met de training feedback. Voor deelnemers die verbaal minder sterk zijn, kan de opleiding assertief communiceren zeker nuttig zijn.

Meer informatie of deze training boeken?